Man blir utanför om man inte sminkar sig.

 

I ett år sminkade sig Molly i trapphuset innan hon gick till skolan. Mamma förstod inte att man inte kunde komma till skolan osminkad. Då skulle man bli utanför. - Mamma fattar inte att jag ser ut som en nörd när jag inte sminkar mig, säger Molly 12 år.

(Källa: Aftonbladet)


Jaha, och vad ska man säga om detta då? Vill egentligen bara ställa mig och skrika när jag läser sånt här. Samma känsla som jag får när jag läste om vikthetsen kring unga. Jag blir så jäkla förbannad på hur samhället påverkar tjejer som ska koncentrera sig på helt andra saker än smink, vikt och plastikoperationer. Det är vårt fel! Det är fel fel fel! Visst, tjejer är tjejer, vi tycker att det är kul med smink, kläder och sånt. (Oftast, Inte alltid). Men de här tjejerna växer ju upp i en värld där ALLT handlar om just detta?! Ska det fortsätta såhär?


Fler diskussioner kring detta.

Diskutera mera. 






Kommentarer
Postat av: Ellen

Jag håller med. Det har abbsolut spårat, när jag gick i 6an var det knapt så jag visste hur man använde en mascara. Det är så himla sjukt och jag blir så sjukt irriterad för att folk inte vågar/kan vara sig själva... Och att de inte ser när det blir för mycket. Jag är abbsolut inte emot smink, men när man använder en hel foundation tub på en dag typ, då har man gått för långt.

2009-11-14 @ 23:07:42
URL: http://kallamigellen.blogg.se/




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0