Bebis 20120419.

Som jag har väntat på att få berätta för er vad som har pågått i mitt liv senaste tiden och vad det är jag har varit så himla glad över. Nu är tiden inne! Alla mina vänner vet, familjerna vet, de på jobbet vet och nu börjar det synas. JAG SKA BLI MAMMA!!! N och jag väntar barn! ♥ Det har varit så svårt att uppdatera här helhjärtat eftersom att detta har/är en sån stor del av mitt liv nu och jag har velat vänta med att berätta.



Just nu så jobbar jag, sover och äter så det har inte funnits tid till att blogga som förrut heller eftersom att jag har varit så sjukligt trött nu i början av graviditeten. Det börjar släppa lite nu och jag börjar få tillbaka min gamla energi sakta men säkert! Magen har börjat växa och man ser på folk att de inte riktigt vet om jag bara har ätit liiiiite för mycket godis eller om jag är med barn. Det är lite komiskt!

Hur mår jag förövrigt då? Jodå.. Jag ska inte sticka under stolen med att det faktiskt är tuffare att vara med barn än jag någonsin kunnat tro. Vadå? Man mår väl lite illa och sen växer magen lixåm.... Jo, så har jag trott! Släng dig i väggen! Det är både en psykisk och fysisk påfrestan. Mitt stora problem har varit tröttheten. När klockan slår fyra på eftermiddagen så åker öronmuffar och solglasögonen på. Precis så känns den tröttheten. Jag har blivit så trött så att jag knappt hört, sett eller orkat prata. Det har nästan ibland varit lite komiskt oxå hur man helt plötsligt ett par timmar efter lunch bara går rakt in i väggen och skulle kunna ge sin högra arm för att få lägga sig ner. Måillat har varit ganska så lungt faktiskt. Förrutom den här veckan då det varit hemskt. Men i början var det inte alls farligt. Sen tycker jag att den psykiska "tumulten" oxå har varit jobbig. Mycket tankar, känslor och hormoner som jobbat på högvarv. Nu längtar jag efter att få känna en spark eller två och att verkligen få känna att det är någon därinne! Det tror jag att N oxå längtar efter! Hittills så har allting varit så overkligt och vi har fortfarande inte riktigt förstått att detta faktiskt är sant?! Man är fortfarande lite nojig över att det ska hända något och att bebis bara råkar "försvinna" därinne..! Vilket är ganska omöjligt rent teoretiskt kanske.



Enligt barnmorskan så är bebis beräknad till 19 april 2012..! Så det blir en liten vårbebbe...! ♥

Kommentarer
Postat av: Frida Bergman

Jag är så glad för er skull!

2011-10-30 @ 17:42:50
URL: http://fridakristinabergman.wordpress.com
Postat av: Emma

Grattis igen vännen!!

2011-10-30 @ 19:18:00
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Verro

Bästa. Underbart. Lycka. Fantastiskt. Härligt. Längtan. Kärlek....

2011-10-30 @ 20:06:30
URL: http://weronica.webblogg.se/
Postat av: Caroline

Precis vad jag misstänkt! :) Stort grattis! Här ska vi också bli föräldrar i april om allt går som det ska :) Tröttheten har dock börjat gå över för mig, skönt. Men mitt illamående håller i sig. Lycka till med allt! =)

2011-10-31 @ 16:51:43
URL: http://evacarolinen.blogg.se/
Postat av: JULIA

Jag vet men jag frågade ju också vad du gjorde, inte sant? :D

2011-11-01 @ 14:17:20
URL: http://juliaaj.blogg.se/
Postat av: Jess

Stort grattis!

Har läst din blogg ett tag men har nog aldrig lämnat någon kommentar. Tyckte det passade nu :)

2011-11-07 @ 21:33:44
URL: http://jessansworld.blogg.se/
Postat av: Rinki

Grattis Ninni! Vad underbart. Grattis också till redaktörschefspositionen, mycket bra som händer nu. Tack till dig också för din fina blogg.



Kram

2011-11-21 @ 20:18:20
URL: http://rhulth.wordpress.com




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0