I det tysta.



Även om min sambo är bokoman (en sån som läser lite mer än nödvändigt) och hela vår bokhylla är fylld till toppen så hittade jag inte en enda intressant bok där här om dagen. Så jag beställde två nya böcker från cdon. Det blev "Dyngkåt och hur helig som helst" av Mia Skäringer och sen "I det tysta" av Vicky Jaggers. Självklart så bara måste jag börja med "I det tysta". Jag älskar verklighetsbaserade böcker och läser väldigt mycket sådant. Jag är nog lite knäpp.

I DET TYSTA
Handling:

I 18 år var Vicky Jaggers i sin brors våld. En sann och ovanlig berättelse om syskonincest. När Vicky Jaggers var liten avgudade hon sin storebror David och han var också deras mors ögonsten. För modern var David ljuset i familjelyckan det perfekta barnet som inte kunde göra något fel. Men Vickys egen familjelycka och hennes barndom förbyttes mot mardröm när hennes bror brutalt våldtog henne upprepade gånger. Hon var tolv, han var sjutton. Därefter förblev hon i hans våld. Hans viskade hot vid middagsbordet förlamade henne av skräck och höll henne tyst. Inte ens när hon upptäckte att hon var gravid och födde ett barn vågade hon säga något. Hon var övertygad om att ingen någonsin skulle tro henne. Idag är Vicky Jaggers 34 år och bor i Storbritannien med sin man och sina fyra barn.

(Text: Adlibris)


Kommentarer




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0