Kycklingwook Ostronsås ----> recept.



(Jag använder Santa Marias ostron sås men man kan alltid prova andra märken).

Nu tänker jag åter igen tipsa er om denna rätt som jag blev alldeles besatt av i Thailand. Kycklingwook i ostronsås. Vissa tänker ju på ostron som slemmiga slemklumpar i skal på botten av havet. Eller så tänker man kanske på någon överklass dam med ostron i ena handen och skumpa i andra. Ostronsås är så sjukt gott. Det smakar inte alls som slemmiga slemklumpar. Jag lovar.

Gör såhär:

Hacka alla grönsaker som du vill ha i.

Släng i kycklingbitar i wookpannan och fräs i lite olja. När de har fått en fin vit yta så häller du i 1,5 dl vatten. Låt bubbla ett par minuter och sen i med ostronsås. (Ca 3 msk- beroende på hur starkt du vill ha). Sen är det bara att slänga i allt som du tycker om.

Jag gör så här och har detta i:

♥ morötter
♥ vitkål eller rödkål
♥ vitlök
♥ sparris
♥ broccoli
♥ champinjoner
♥ bladspenat
♥ paprika


Börja med att slänga i två hela vitlökar. (De sätter oxå fin smak på allt).
Sen slänger du i tärnade morotsbitar.
Ganska stora bitar av vitkål eller rödkål.

Låt bubbla ett tag.
(Ca 3 min).

Nu ska du i med paprika.
Broccoli.
Champinjoner.
Sparris.


Låt bubbla ett tag till. (Ca 4-5 min).

I med bladspenaten.

Låt bubbla ännu ett tag till...! (Ca 2 min).

Rör om, Servera!

Om man vill så kan man ha jasmine ris till eller koka nudlar på sidan om ett par minuter och sen slänga i pannan..!



Nyttigt och gott ♥ Yummiiiieee in my tummiiiieee.



Kommentarer
Postat av: Lisa

Ser jättegott ut men jag kan ju tipsa om att Blue Dragons ostronsås gör det hela ännu lite smaskigare :)

2011-08-27 @ 20:49:49
URL: http://elajza.blogg.se/




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0