Min helg med tjejerna.

Jag har ju lovat att skriva om hur helgen var och vad Katta hade hittat på för kul! Vi visste ju ingenting när vi gav oss iväg tidigt i lördags morse. Vi hade fått en pack lista och vi hade bestämt tid och plats då vi skulle samlas. Vi träffades 08.15 och Katta kom med en påse full med roligheter. Hon talade om att vi skulle till sthlm och att vi skulle bo på hotell vid globen och bubbla, dricka vin och bara umgås. Helt underbart!! Vi begav oss ner till tågstationen och alla var på strålande humör! Väl på tåget så började Katta dela ut små påsar med lite av varje i. Små goodiebags helt enkelt. Det var en liten champagne flaska, en kexchoklad, en jätte god macka, tuggummi, godis och lite annat... jag sparade förstås min påse...



Kortet är taget för två år sen ungefär... Vi åkte till Sthlm och satte oss i lobbyn på hotellet. Där drar Katta fram mumsbit nummer två. Hon hade självklart bakat kvinnan. Det blev Kladdkakemuffins som man skulle kunna döda för. Riktigt goda! Sen checkade vi in och åkte ner på stan för att shoppa lite. Vi shoppade lite och satte oss sen för att äta och ta någon öl. Det var så himla skönt att inte behöva stressa någonting, vi gjorde bara det som föll oss in. Vi gick och handlade lite inför kvällen och sen åkte vi tillbaka till hotellet. "Verro, att du aldrig lär dig vilken taxi som är fejk"?! Vi bytte om och åkte hiss upp till bubblet och bastun. Självklart så hade vi med oss öl och champagne. Super mysigt så vi satt och bubblade och tittade ut över globen. Vi trivdes!



Plötsligt så kommer "han den där äckliga" in till oss. Han hade frågat mig och Maria om inte vi ville komma till honom på en drink och sen talade han såklart om vilket rumsnummer han bodde på. Han kommer i allafall in i bara kalsonger. Inga badbyxor här inte. Sätter sig i poolen med sina två öl och vrål glor på mig. (Typiskt mig/oss att råka ut för såna här typer!). Då det är fönster in till bastun så sitter han även och glor medan vi sitter där. Sen kommer han in i bastun oxå. Tix har han oxå, harklar varje sekund ungefär. Till slut måste jag gå på toa och ber tjejerna att hålla koll så han inte följer med mig in i omklädningsrummet eller nåt?!.... Scary! Sen när jag kommer ut från omklädningsrummet så är jag självklart tvungen att gå förbi honom. Då frågar han mig om inte jag vill följa med honom upp på rummet?! FYFAN! Usch!! Han gav sig inte, han ville veta vart vi skulle senare... Idiot.



När vi bubblat klart så går vi till rummet för att göra oss i ordning inför kvällens äventyr. Plockar fram lite Brieost, kex, korv, oliver, baguette mm som vi köpt på affärn innan. Vi förfestar i Marias och mitt rum. Det här med fest, det kan vi!! Kul har vi och framåt ett så åker vi taxi ner på stan. "Verro, att du aldrig lär dig vilken taxi som är fejk"?! Vi hamnar inne på Göta Källare och dansar gärnet... innan vi runt tre tiden går till donken och sen åker vi hem till hotellet. På morgonen var vi inte lika tuffa!, Eller vad säger du Maria?.... Vi åt frukost, möter "den där äckliga" som går förbi oss och säger "-god morgon." Dagen-efter törsten sätter igång och jag tror att vi har hela hotellets glas på bordet innan vi går med både jouice rester, mjöl och vatten. Vi packar i ordning och möts nere i lobbyn för att checka ut. "Den där äckliga" kommer ner i lobbyn och ställer sig vid oss. Låtsas gå upp för trappen, ler åt mig och harklar lite däremellan. *Suck*. Till slut så checkar vi ut och "Den där äckliga" följer med oss ut ifrån hotellet... Katta får nog och går fram till honom och frågar vad fan det var för fel på honom? Han harklar fram lite nervöst att, - Det vet jag inte?! Vi dör av skratt för sisådär 511 gången den helgen när vi inser vilket idiotiskt svar på frågan det var. "Det vet jag inte?"



Tåget går inte förrän senare och vi sätter oss på stationen och äter burger king. När vi väl får sätta oss på tåget så verkar det ha hänt nåt?! Tåget blir försenat. Sen får vi reda på att det hänt en olycka. Tåget kommer inte att gå mot Västerås och blir inställt. Vi får panik och efter att ha väntat en lång stund på stationen så råkar Ann och Verro höra en tant i receptionen som talar om att det nu finns en buss. Tack och lov! Väl på bussen så får vi reda på att det är någon som hoppat framför tåget.... Så jäkla hemskt!

Kaka hämtar mig på stationen och helgen är slut. Något som jag kan säga om den här helgen är att jag idag har träningsvärk i magen av allt skratt. Jag älskar mina vänner och är så tacksam över att ha just dom! Och Tack Katta för detta! Underbar idé! Älskar er tjejer!



Då Ninnie med inget minne glömde kameran då jag var så trött på morgonen så kommer det inte bilder förrän jag fått bilderna ifrån Verro som hade två kameror med sig! Haha. Men dom kommer, det lovar jag.

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig.

God Natt.


Kommentarer
Postat av: katta

Jättefint och roligt skriver av dig vännen.. skrattade igenom de hela kan jag säga! tack själv/själva! Ni är underbara!! Puss

2009-11-24 @ 09:47:56




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0