Kommer du bojkotta Lindex?

(Källa: Aftonbladet)

Detta har det pratats en hel del om i olika bloggar samt tidningar. Jag själv blir inte drabbad men jag kan tänka mig att det finns tjejer som tycker att detta är diskriminerande. Detta är ju även ett problem som inte bara har med Lindex att göra. Hur kommer andra designers att tänka kring detta? Kommer dom att tycka att det är en lösning på hur mycket pengar dom lägger på sina kollektioner? Så snart går det bara att köpa designerplagg i storlekarna S och M? Detta kan ju faktiskt komma att bli ett problem i framtiden? Jag tycker att det är synd då jag anser att alla har rätt att köpa kläder de gillar, det ska finnas i alla storlekar helt enkelt. L är inte en stor storlek, det är en storlek som absolut borde räknas med när man ska sälja ut sin kollektion i en allmän butik.

 


Kommentarer
Postat av: Gabbies

Alltså det har ju alltid varit så att många fina kläder endast finns i strl S och M det är inget nytt med det. Samma sak är det ju med kläderna som finns på tex BiB osv. Dom kläderna finns bara i stora strl och inte i små strl. Då är väl det isf lika diskrimenerande?

2009-11-16 @ 13:21:25
URL: http://gabbiesk.blogg.se/




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0