Godmorgon.

Denna morgon vaknade jag av att Kaka ropar att jag måste gå upp, det kom en kille och bytte ut våra handtag på alla dörrar. Det var ju bra eftersom så fort man skulle till att ta i ett handtag så lossnade det.

Vaknade oxå i natt av att jag själv asgarvade åt något som jag inte alls kommer ihåg vad det var.
Wilgot som låg på ansiktet på mig och sov hoppade till, det var väldigt dramatiskt!

Igår satt jag i säkert två timmar och fixade musiken till inflyttningsfesten på lördag, blir nog riktigt bra! Kommit otroligt mycket bra musik medans mitt internet inte fungerat.

Någon som tittat på Made in Sweden?
Jag tycker det är super bra! Det går onsdagar kl 21.
Spännande att följa två talangfulla sångare på vägen till framgång och med sådana låtskrivare.
Tycker dock att Andreas har haft lite för mycket botox i ansiktet och verkar mer bry sig om de "viktiga" människorna i stället för artisterna och deras åsikter kring projektet. Självklart så ska artisterna lyssna på dem som kan något om detta, men när en artist bara sitter och tittar på medans saker bestäms runt omkring dem som har med deras framtida liv att göra och inte kan säga något om det, det är fel tycker jag. Något har dem väl att säga till om, det är ju deras liv och framtid det handlar om, det är dem som ska dra in alla pengar till alla runtomkring.

Såg en film igår innan jag somnade, "The memory keepers daughter".
Den var otroligt rörande!
Handlar om en kvinna och en man som får tvillingar, en pojke och en flicka, men mannen som även är läkare och förlöser sin fru ser att flickan som är det andra barnet har down syndrome och skickar iväg barnet. Han säger ingenting till sin fru och flickan växer upp någon annanstans.

Den är otroligt bra och gripande! Förr var det ju inte mänskligt att ha down syndrome och de barnen fick inte gå i skolan eller umgås med andra barn. De var mongolida och var inte mänskliga.




Nu ska jag ta ett bad!

Later


Kommentarer




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0