Friday.


Hallådär köp blåbär! Eller Hallådär Kött blåbär! , som jag sa när jag var liten...

Idag är det varmt! Just nu har vi 27 grader ute och 30 grader inne, nice. Ska strax iväg och sola och bada hos Kakas pappa igen, blir kvar över kvällen och sen blir det bubbel, pizza och rödvin. Myspys. Idag har jag varit hurtig. Vaknade vid tio och halv elva kom Emma med sin röda räser och hämtade upp mig. Vi åkte till spåret och gick femman (kan man säga). Vi gick lite egna vägar men hej vad det gick. Emma var lite småsjuk så vi tog det relativt lugnt endå.

Har nyss legat ute på gräsmattan lite och läste precis ut bok 1 av mina tre jag beställde förra veckan på CDON. Den var riktigt bra! Lite trög i början och otroligt sorglig. Men verkligen läsvärd. Man blir så jävla förbannad när man läser den!! Läs den! Om man gillar såna böcker, som jag gör så diggar ni nog den här oxå!! Nu ska jag sätta igång med bok 2.






Denna var det alltså som jag läste ut idag.

" Toni Maguires perfekta barndom med hus på landet, husdjur, en omtänksam mor och charmerande far, gömde ett skräckscenario som nästan tog hennes liv.

När hon var sex år gammal började hennes far att förgripa sig på henne, och sa till henne att det var deras lilla hemlighet. Toni var ändå modig nog att säga vad som skedde till sin mor, eftersom hon var säker på att hon skulle se till så att han slutade. Men istället sa hennes mor till henne att aldrig någonsin prata om det igen, och år av sexuellt utnyttjande följde.

Vid fjorton års ålder blir Toni gravid, och pappan till barnet är hennes egen far. Då berättar hon sin fasansfulla hemlighet igen. Hennes far sätts i fängelse, men själv blir hon förskjuten av vänner, lärare och sin familj. Efter en dåligt utförd abort är hon nära att dö. Tvingad in i en värld av depression och desperation, har Toni bara sig själv att lita till för att kunna bygga upp ett lyckligt liv för sig själv. På ett mirakulöst sätt lyckades hon överleva sin hemska barndom. Detta är hennes egen historia om sin resa och sin triumf. "


Later.


Kommentarer
Postat av: Emma

Tack för idag! Var typ dyngslut när jag kom hem ;) en blandning av förkylning och värmeslag tror ja!



Ha en bra helg!



kram!

2009-08-07 @ 15:46:28
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: pauline

fin blogg :)

kolla min blogg om du har lust :)

2009-08-07 @ 17:37:21
URL: http://pauulinee.blogg.se/




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0