Konstig dag/kväll.


Idag har det varit en väldigt obehaglig dag. Wilgot var dålig i natt pga fästinghalsbandet så jag tog av det och var ute och gick med honom i natt. Shampoonerade för att medlet från halsbandet skulle försvinna. Under hela dagen så har han varit helt loj och bara legat. Han har inte orkat någonting och gått med svansen mellan benen. När han vinglade omkring hemma hos mamma och pappa idag och knappt orkade stå så bestämde jag mig för att åka till Strömsholm med honom. När vi kom dit fick vi reda på att vissa fästinghalsband utsöndrar mer än andra och det gör att småhundar kan bli väldigt dåliga av dem. Vi avvaktade där en stund pga lång väntetid och när han verkade bättre så bestämde vi oss för att åka hem igen. När vi kom tillbaka hem så var han sämre igen. Han bara låg helt apatisk och tittade. Han gick med svansen mellan benen och ville hela tiden sitta hos mig. Satte jag mig på en stol så hoppade han upp och tryckte sig emot mig. Han låg tom i mitt knä när jag åt. La jag honom på en filt på golvet så satt han bara upp och tittade på mig. Sen kom han rusandes med svansen mellan benen och klättrade upp på mig vart jag än var. Precis som om han var rädd för nåt? Nu är vi hemma igen och Kaka är ute på krogen. Vi får se hur natten blir och om han blir bättre. Annars åker vi upp med honom till Strömsholm i morgonbitti igen. Har badat honom nu en gång till och shampoonerat för att ta bort det värsta medlet från fästinghalsbandet som kan vara kvar. Men han kliar sig fortfarande mot halsen och kan inte koppla av. Han är helt stissig och slö på samma gång. Inte alls samma glada hund som han annars alltid är. Jag hoppas verkligen att natten blir bra och att han får sova ut i natt. Och att han är bättre i morgon.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Gud va läskigt! Köpte precis ett till Rocco idag och läste om det. Det stod att det kan ge sån effekt, men att den går över inom 48 timmar... Bra att du badade honom, det stod det oxå att man skulle göra!

Hoppas verkligen att han mår bättre snart!

Sov Gott!

2009-04-25 @ 02:31:34
URL: http://thesanny.blogg.se/




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0