jobbiga nötallergi.

Här sitter jag och har precis kollat på en massa filmer och målat naglarna i skrikrosa. Ett nagellack som köptes i Thailand för ynka 4 kr. Hur bra som helst och håller jätte länge. Önskar att jag hade testat det där nere och sen alla färger som bara går att få tag på med samma märke.

Snart ska vi hem till pappa Kaka och äta thaimat, det är så svårt med min nötallergi, man vet ju inte vad man vågar äta? Och människor i världen har ofta ingen kunskap om att nötallergi faktiskt kan vara rent av dödande om man får i sig något. Det är ofta man får ha en diskussion när man är på restaurang och personalen inte kan svara på om det är nötter eller inte och säger -men jag tror inte de?, vad hjälper det mig? Sånt där kan jag bli vansinnig på! När de inte kan kolla upp ordentligt och tror att det räcker med ett "men jag tror inte de". Jag kan dö! Men, de blir bättre och bättre oxå faktiskt! Folk börjar få upp ögonen för allergier i överhuvudtaget verkar det som. Eftersom vi blir fler och fler allergiker. Sen är det så svårt och veta eftersom mitt senaste test visade inte några utslag på jordnötter och mandel längre? Utan bara väldigt starkt på hasselnöt! Har inte ätit nötter på över tio år snart och vågar ju inte stoppa i mig en jordnöt även om den allergin tydligen blivit bättre!? Jobbigt med allergier!



Later


Kommentarer




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0