Damien Rice.

En av mina absoluta favorit artister är Damien Rice. En irländsk sångare som är helt underbar och gör otroliga låtar!
Ni har säkert hört hans låtar så som "9 crimes" och "volcano".
När min sambo Niclas bodde i Australien så såg han honom på en liten scen med väldigt få personer i publiken. En väldigt personlig liten koncert. Vilken dröm det hade varit! Är ju inte alls samma känsla att gå på en stor koncert med flera tusen i publiken!

Denna sång heter "9 crimes" och är en av få låtar som folk känner till tyvär. Men det kommer mer och mer att folk vet vem han är och känner till hans musik!





"The blowers daughter"




Sen har vi dom här två som gör en cover på sitt eget sätt av "9 crimes" hur grym som helst.



Här är även en till cover av Damien Rices låtar, nämligen "volcano" av anaker00 som jag pratat om tidigare.




Låt mig få veta vad ni tycker! :)


Kommentarer




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0