I miss the sunshine.

Känner mig lite bättre idag! Är uppe från sängen i allafall. Persiennerna får vara neddragna idag oxå.



Ligger och kollar på "The dog Whisperer" och blir påmind om att jag måste sätta igång med Wille-pilles små utomhusproblem ordentligt igen. Det vill säga. Hans rädsla/agressioner mot andra hundar. Självklart så har vi jobbat mycket med det under vintern oxå. Men nu är det fler hundar ute än någonsin. Så fort solen tittar fram. Sitter även och tittar på agility kurser då jag tror att det skulle bygga upp hans självförtroende nåt enormt. Och även få mitt ledarskap att bli bättre. Dessvärre så har jag märkt att min hundrädsla oxå växt. Det är där problemet ligger. Jag spänner mig och han försvarar. Den där aggressiva pitbull blandningen satte ganska djupa spår. Så tänk på det innan du släpper din hund lös! Har du verkligen stenkoll på att han kommer när du ropar? Även om något annat litet svart lurvtroll lockar mer än du?! Tänk på den nu inför våren och sommaren. Viktiga grejer!


Kommentarer




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0