Let´s go bananas.

Julfesten. Ja julfesten ja, som var i lördags. Herre min skapare vad det hände grejer! Först åt vi julbord och mumsade på mina cupcakes som jag hade med mig. (överraskningen ni vet). Sen körde vi charader innan vi tog taxi ner på stan för att bowla. Jag gjorde två strike. Yeeey. Sen vidare till BMB där det blev schlager och sång för hela slanten. Men vad hände där emellan då?! Jo, Matilda drattar på rumpan med hjälp av sin härliga sambo David och råkar få en bula i huvudet. Min mobil och nycklar samt vaselin burk försvinner spårlöst. Efter BMB så vandrar vi iväg för att äta. När Maria sen går ut ifrån vårat kebab hak så ramlar hon i trappen som var som en isgata. Kan varken sitta eller gå så en ambulans kommer och hämtar upp oss och väl på akuten sen så visar det sig att Maria antagligen brutit två revben. Runt halv fem på morgonen kommer Virre och hämtar oss och jag får skjuts hem. Så julfesten slutade med borttappade nycklar, mobil och två brutna revben för min bästa vän.

Sen kan jag ju meddela oxå att detta inte enbart hade med vårat alcoholinttag att göra. Trappen var snorhal och det var två personer efter Maria som oxå ramlade. Det var livsfarligt! Mobilen var det någon snäll själ som fann på BMB och lämnade in, hade antagligen åkt ur min jackficka tillsammans med mina nycklar och vaselinburk. Antingen mitt fel då jag vänt på jackan eller personalens fel som varit oförsiktiga när de tog emot och lämnade jackan. Mobilen är i allafall funnen tack och lov.

Då kameran är hemma hos Matilda som hade gjort ett jätte fint jobb med julfesten i år så blir det inga bilder idag. Men dom kommer. I promise. Nästa år är det jag som ska hålla i årets julfest... spännande...

Nu ska jag snart iväg och jobba.

Later.


Kommentarer




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0