Världens godaste laxrätt.

Tycker du om lax och ost? Vad vissa inte vet är att det är en underbar kombination.
Här kommer en laxrätt som är en av mina favoriter när jag får besök eller bara en mysig fredagskväll.
Man kan använda en annan mjukost än grevé men den tycker jag är perfekt.
Man kan även använda lättare produkter om man inte vill ha den så mäktig.
Men det är lixåm det som är hela grejen ;)

Du behöver:

4 st frysta laxfileér
En burk grevé mjukost
3 dl matlagningsgrädde
Persilja


enkelt!

Så här gör du:
Sätt ugnen på 200 grader

Lägg laxbitarna i en form
Lägg över mjukosten i form av klickar lite överallt (hela paketet)
Häll sedan över matlagningsgrädden
Toppa med färsk persilja

In i ugnen ca 30 min (känn igenom ostsåsen om laxen är färdig efter ca 25 min.)

Servera med pressad potatis.


Ett påhittat recept som gått vägen alla gånger!

Smaklig måltid!


Kommentarer




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0