Polisen, läkaren, polisen, läkaren....

Tjingeling! VAAAAAAAAA? Inget inlägg idag?! Thats right! Tyvärr så har jag inte hunnit och som ni vet så avskyr jag mobiluppdateringen här på blogg.se då bilden hamnar fel och texten blir alldeles osymetrisk osv. Men får väl börja använda mig av den igen om jag ska fara omkring såhär och inte hinner blogga. Idag började dagen med ett besök hos läkaren för en hepatitspruta inför Thailand. Det gick bra och jag var nästan värd ett bokmärke efterråt! Det gjorde inte alls ont! Trodde att det skulle vara värre men det var en väldigt fesig spruta vi tog! Kaka var oxå jätte duktig! :) Sen åkte vi ner till polisen! (Oj, vad har hon gjort nu då?) Vi var där för att ordna pass. Problemet var att ungefär hela Västerås hade tänkt samma tanke så när vi kom så var det nummer 237 och vi hade 292. Kaka som hade åkt från jobbet hade inte en möjlighet att stanna så han var tvungen att åka. Jag stoppade min lapp i fickan och gick iväg till läkaren där det låg ett recept och väntade på mig. Hämtade de. Gick tillbaka till polisen för att kolla vilket nummer det var nu, 253. Men vafan va sakta det går! Gick ner på stan en sväng och in på apoteket. Där var det precis samma sak. ALLA skulle hämta recept! Tog en nummer lapp och stoppade i fickan. Gick in på H&M och råkade köpa ett par shorts och oooops en klänning för 99 kr. Gick upp till provrummen och bytte om till klänningen då det var på tok för varmt med svart blus. Gick tillbaka till apoteket för att se hur långt numrena kommit. Det hade gått förbi mitt. Great! Slängde nummerlappen och orkade inte ta en ny. Gick upp till polisen igen för att kolla hur långt numrena där hade gått, 261. Men åååh! Gick tillbaka ner på stan. Gick in på jobbet och sa hej. Hämtade en banan i kylen där och bytte ett pass med Jossan. Gick hem till mamma och pappa för att hämta min cykel. Cyklade upp till polisen igen. Nummer 278. Hmmm, det börjar närma sig. Men oj! Jag hade visst en läkartid om tjugominuter! Då gav jag upp! Ringde Kaka och kollade om vi inte kunde åka i morgonbitti i stället, precis när dom öppnar. Det gick bra! Så jag gick till läkaren. Tog blodprov och fick reda på att det är ett virus jag fått. Något som jag bara skall vänta ut. Det läker av sig självt. Cyklade ner till apoteket och hämtade det förbaskade receptet och sen cyklade jag hem och slängde mig på soffan!

Nu ska jag sova för tidigt i morgon ska vi göra ett nytt försök med att ordna våra pass!
Sen ska jag jobba! Men lovar att uppdatera bättre i morgon! På ett eller annat sätt...!

God natt!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack sötnos!!

2011-06-28 @ 22:58:20
URL: http://sandraevaldsson.se




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0