Piano + te = Lugn.

Ibland så får jag bara en sån riktig längtan efter att sätta mig vid pianot. Oftast på kvällarna. Ikväll var en sån kväll. Då vi håller på i köket så har vi möbler lite hur som här hemma. Flyttade undan en stor byrå som stod framför pianot. Nu har jag suttit i två timmar och bara spelat. Allt ifrån Yiruma till gamla Damien Rice låtar. Det finns fan inget som är mer avkopplande. Tog en paus på 5 min för att göra en kopp te och sen kunde det inte bli mer avkopplande. Så härligt. Det är min terapi, att spela. Enda nackdelen är att Willen är dålig i magen och ligger på en kudde nedanför och fiser. Annars har det varit en riktigt lugn och skön stund. Men nu ska jag sova!

God natt.

Ingrid Michaelson - Keep breathing
 


Kommentarer




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0