Så jävla frustrerad.

Jag blir så himla arg på Wilgot. Vet att det inte är hans fel utan mitt men endå. Nu var vi ute och lekte. Olivia,jag och tre vovvar, då hon hade hand om Elliot idag. Och vi släpper dom då det är så drygt med alla koppel som trasslar sig i varann när de springer runt runt. Willen har aldrig haft problem med det förrut och han hade dessutom kopplet kvar så det släpade efter honom. Det är lättare att ta tag i honom då om det skulle hända något. En bit bort så kommer det två stora hundar. En Rottweiler och en annan stor blandras. Wilgot ser dom och kutar rakt emot dom medan jag står och kallar in honom. Han skiter totalt i mig och springer emot de där hundarna. Tack och lov så vet jag vem ägaren är och han har enorm pli på sina hundar så när Wilgot springer runt dom och skäller och praktiskt taget attackerar dom så gör dem bara naturliga varningsläten men går inte till anfall. Detta är ett stort problem, inte minst sagt för Willen då han så småningom kommer få stryk av en annan hund. Och då han är så liten så antar jag att han inte direkt kommer vinna emot en stor hund. Måste få hjälp med detta snarast! Kaka och jag har nu bestämt att vi ska söka hjälp hos en hundcoach som får tala om för mig hur jag ska träna Wilgot till att bli den vovven som han är här hemma, när vi är ute. för det här funkar fan inte.



Just nu står han på en handduk i hallen och får inte röra en fena förrän jag säger till. Vi är osams.

Om det är någon som känner till eller är hundtränare/hundcoach i närheten av Västeråsområdet så tipsa gärna!

Later.




Kommentarer
Postat av: Emma

Kan inte leva utan träning! ;)



söndag eftermiddag kanske? jag har en kompis på besök.. men de stannar nog inte så sent på söndag!

2010-02-05 @ 14:38:32
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: sarah

Okej :) Oj det kunde gått riktigt illa ju. Skönt att inget hände. Jo med mig e det bara bra. Vad jobbar du med om jag får fråga??

2010-02-05 @ 14:45:58
URL: http://sunlightsymphony.blogg.se/
Postat av: Ida

sv. Ja, men det kan du nog ha rätt i.. blir lite snabbare fett faktiskt..



Angående hundproblemet har jag skrivit om samma sak här http://kezomedflera.wordpress.com



Hittar du en lösning på problemet så hojta!

2010-02-05 @ 14:49:08
URL: http://miraku.blogg.se/
Postat av: ANN

Du ska få träffa min kollega Lena som föder upp schäfer och även är delägare i en polishund,hon är grymt duktig!

2010-02-05 @ 23:18:16




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0