Ninnie är Förlovad!

Detta har varit den sjukaste, roligaste och mest händelserika helg jag någonsin varit med om. Jag är förlovad! Med världens bästa kille! Jag har aldrig någonsin kännt så här för någon som jag känner för min Kaka. Han är speciell och alldeles alldeles underbar!


Vi kom till stockholm i fredags då jag skulle på blogawards på lördagen. Vi kom rätt så sent till stockholm då det var ganska så mycket att göra innan vi kunde åka. Det var även väldigt mycket trafik och trots att vi visste att vi ville ut och käka och ta ett glas när vi kom fram så proppade vi i oss en varsin meny på donken i bilen. Vi kunde helt enkelt inte hålla oss. Vi var så jäkla hungriga. När vi äntligen kommer fram till Stockholm så går vi upp i lägenheten och packar av oss. Stylar om oss lite och går ner på Söder för att leta efter ett mysigt ställe att sätta oss på och ta ett glas vin. Vi går gata upp och gata ner och till slut så hittar vi ett mysigt litet ställe som ligger inne på en gård. Klockan var väl nio ungefär. Vi hittar ett bord som känns bra och kyparen är urkul. Vi inser att i menyn så finns vår favoriträtt. Lax i ostsås. Herregud! Varför i all fridens namn åt vi den där jäkla hamburgaren!!? Skitsamma, vi tar en varsin tallrik endå. Så vi beställde in en varsin tallrik och ett glas vin till. Kaka börjar fippla med servetten och ska absolut lära sig just då hur man viker den så som den var när vi kom? Kaka känns väldigt nervig!! Han lixåm är stressad och pratar på som sjutton!! (Som han gör när han blir stressad). Efter ett glas vin och magont efter både donken och lax så frågar Kaka första gången om inte jag behöver gå på toaletten? Nej, svarade jag snällt och så fortsatte vi prata. Han ber kyparen fylla på mitt glas och efter en kvart så frågar han igen om inte jag vill gå på toaletten? - Men nej! Svarar jag. Han går på toaletten. (Antagligen i hopp om att jag ska ändra mig när jag ser att han går iväg först?). Efter någon timme så säger han att han måste gå på toaletten igen. Och säger även att: - Om jag går nu på toa, så kan ju du gå sen, så betalar jag under tiden. Jaja, tänkte jag. Det kanske är bra att gå på toa innan vi går. Så jag går snällt iväg på toaletten till slut. När jag kommer tillbaka så står min servett vikt så som dom gjorde när vi kom. Nästan som en "skärmvägg". Jag skrattar och frågar om han äntligen har lärt sig att vika den så som den var när vi kom. Han ler knappt och ser jätte nervös ut. Jag ska precis sätta mig när jag ser något som blänker bakom servetten. Där står en "box" med två skimmrande ringar i. Jag tappar hakan!! VAAAA!! Är detta sant???!! Kaka ler och tar mina händer: - Du är det bästa som hänt mig och jag älskar varje del av dig. Vill gifta mig med dig, skaffa barn med dig och leva i resten av mitt liv med dig. Vill du förlova dig med mig??  Herregud! Jag kan knappt andas!! SJÄLVKLART!!!!! Vi sätter på varandras ringar. Och precis då så kommer vår kypare in med två glas mouserande vin. Vi skålar och jag kan inte sluta le. Det känns ungefär som att kinderna lixåm fastnade uppe vid ögonbrynen under resten av kvällen. Jag kan inte sluta titta på min hand och jag känner bara en otrolig lycka!! Vi tar bilder och skickar mass mms till alla nära och kära med en bild på våra händer. Det tar ungefär 3 sek innan alla sms och gratulationer börjar komma in. Mamma och pappa sätter på högtalartelefonen när jag ringer och bara skrattar, grattar och tjoar! Alla blev så glada!! Vi tar kort med vår kypare och vandrar vidare för att lugna oss lite. Går in på ett ställe på söder och sätter oss. Tar ett glas till och pratar om allt som hänt och hur det känns och bara skrattar och är otroligt jävla super lyckliga!! Folk ringer och skriver sms och grattar. Eftersom att jag har en väldigt lång dag dagen efter så beger vi oss tillbaka till lägenheten vi bor i runt 00.00. ..................................

Ninnie är förlovad!








Kommentarer
Postat av: farmor o farfar

G R A T T I S !!!!!!!!

2009-10-18 @ 11:03:38
Postat av: Anonym

GRATTIS NINNIE!!!

2009-10-18 @ 11:05:44
Postat av: Emma

GRATTIS NINNIE!!! sitter nästan och gråter när jag läser ditt inlägg!! ;)



stor kram till er!!!

2009-10-18 @ 11:06:26
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Anna

ÅH! Lina berättade men jag var tvungen att gå in och läsa hur det ände på bloggen! =) Gud va roligt, grattis grattis grattis! hälsa Kaka grattis också!



Ta hand om er!

Puss!

2009-10-18 @ 12:58:40
URL: http://annasofiaisacsson.blogspot.com
Postat av: Johanna

men gud va kul!!

Stort grattis!!!!

2009-10-18 @ 13:37:54
URL: http://materialgirl.webblogg.se/
Postat av: »♥ Elin »

Men guud vad roligt!! :D Blev nästan tårögd när jag läste ditt inlägg! GRATTIS!!! :D

2009-10-18 @ 14:05:19
URL: http://dizzylicious.blogg.se/
Postat av: Jenny

GRATTIS NINNIE! Vad kul för er :)

Stor kram

2009-10-18 @ 16:46:52
URL: http://inthehopeofbecoming.blogg.se/
Postat av: friday

men oj! grattis får man väl säga.. hörde av hanna att hon läst om det på bloggen så gick in å kollade nu... låter som ett toppenfrieri:) när blir bröllopet? puss

2009-10-18 @ 23:03:29
URL: http://frida-heltenkelt.blogspot.com
Postat av: Maja

åhh, jag bara ryser! vad fint!! grattis grattis grattis! :)

2009-10-19 @ 14:37:08
Postat av: sandra

Jag blev helt tårögd när jag läste allt du skrivit om förlovningen!! Stort grattis & lycka till i framtiden!!

2009-10-20 @ 18:48:57
URL: http://jagklararmigalltid.blogg.se/
Postat av: Andreas

Grattis!

2009-10-22 @ 14:29:55
URL: http://www.brollopia.se




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0