Såld.

Hade tänkt börja på en ny bok idag. Är så sugen på att läsa något riktigt spännande! Och när jag tittar igenom min boksamling så märker jag att jag har ju inte visat upp denna fantastiska bok som jag sträckläste på två dagar pga att jag inte kunde sluta! Den är som vanligt som mina favvo böcker väldigt hemsk, men sann och spännande! Den heter Såld.


 
Skriven av Natasja T och Vera Efron.

En verklighetsbaserad bok om en ung tjej som drömmer om ett bättre liv men som istället blir offer för trafficking. Hon växer upp i Ryssland på den fattiga landsbygden. När hon är sjutton år så flyttar hon till Sankt Petersburg för att studera och uppfylla sina drömmar, men hon kommer inte in på högskolan. Hon lockas med till Sverige för att hon tror att hon ska få jobba som barnflicka i en rik famlij, men drömmen blir en sann mardröm i stället.

Gång på gång säljs hon till olik män och samtidigt som hon bryts ner så vägrar hon att ge upp.

Det är en berättelse om hur hon lyckades bli fri tillslut trots allt hon fick vara med om.

Rekomenderar denna verkligen, otroligt intressant och spännande!
Läste den två gånger och den var nästan lika bra båda gångerna.


Kommentarer




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0