Det beror på stress?

Idag var det läskigt. Det var längesen som jag var så rädd. Min axel och arm har känts konstig i några dagar och jag har även haft känningar i höften på samma sida. Det har stuckit i armen precis som om den är påväg att somna. Jag åkte ner till jobbet som vanligt och på förmiddagen så började jag känna mig snurrig och armen började göra ännu mer ont. Tillslut så började jag att få svimmningsattacker som kom med väldigt korta mellanrum så fick gå och sätta mig en stund. Sen så började jag känna av benet på samma sida oxå. Tillslut så började det sticka i hela högra sidan av kroppen. Det kändes som att halva delen av kroppen höll på att domna bort. När det sedan började sticka i magen så började jag bli riktigt orolig. Efter att ha ringt och rådfrågat sköterska osv så beslutade jag mig tillslut för att åka upp på akuten. Niclas kom och hämtade mig och vi åkte direkt upp på sjukhuset. Där skickade dom oss till kvinnokliniken direkt. Efter ett tag fick jag reda på att mina känningar på höger sida inte hade något med bebisen att göra och jag kunde andas ut. Vi åkte vidare till läkaren som gjorde några tester och kände och klämde. Tillslut så fick jag reda på att mitt blodtryck hade sjunkit och att mina symptom var stressrelaterade. Han ville sjukskriva mig men jag sa nej. (Dum som jag är kanske!). Tillslut så ville han sjukskriva mig på halvtid, men jag sa nej. Vi kom gemensamt fram till att jag skulle sjukskriva mig 25% tillslut och nu sitter man här lite halvskärrad efter dagen. Tänk att stress kan påverka människan så pass mycket så att man får såna här konstiga symptom!? Är fortfarande väldigt öm på ena sidan av kroppen men nu vet jag vad det beror på. Jag måste helt enkelt varva ner lite. Börja tänka mer på mig själv och det lilla undret i magen. ♥

Kommentarer
Postat av: Emma

Men oj!! Ta det lugnt Ninnie och stressa inte!



Kram!

2011-11-01 @ 19:44:31
Postat av: Katta

Om det någon gång i livet som man ska va ego så är det när man är gravid! Nu är det du och bebis i första hand! Va rädd om dig puss o kram

2011-11-01 @ 22:13:08
URL: http://kathleensblogg.blogg.se/
Postat av: Tina

Stort grattis till bebisen Ninnie! Jag och Andreas är jätteglada för er skull. Var rädd om dig nu:-)

2011-11-02 @ 13:11:04
Postat av: Caroline

Jag går in i v18 i morgon så snart är det RUL för vår del! :) Blir spännande! Skönt att du mår "bra" trots symptomen! Det händer så otroligt mycket i kroppen nu så det gäller att lyssna på alla signaler.

Ta hand om dig! Kram

2011-11-02 @ 17:24:20
URL: http://evacarolinen.blogg.se/




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0