Hemma ifrån Götet.

Hej på er! Nu har vi äntligen kommit hem efter en väldigt lång och tråkig bilfärd. Stannade längs vägen med en gammal bekant till Kaka och åt (Trevligt!) annars har vi suttit i bilen i fyra timmar och lyssnat på p3 dokumentärer, vilket är rätt så mysigt. Men man blir rätt seg av att åka bil så länge. Var och hämtade Willen hos mamma och pappa nyss. Oj va glad han blev! Men han har haft det jätte bra där! Mamma har skämt bort honom med ost och gurka och sen har han varit iväg med dom och fixat med deras båt. Det är skönt att lämna bort honom till människor som man litar så på och där man vet att han har det riktigt bra! Tack bästaste mamma och pappa!

Så?! Hur har vi haft det då? Riktigt bra! Kom hem till Jocke och Ai rätt så sent igår så det var bara att byta om och fräsha till sig lite sen iväg till Nordgården där festen hölls. Det bjöds på potatis, revbensspjäll och choklad kaka och en välldans massa alcohol. Som vanligt så var festen rätt så lugn till en början, tills den spårade. Folk var väldigt glada i hatten och dansade som galningar. Sånt är så roligt! Ai och jag shakade rejält på dansgolvet senare under kvällen. Träffade väldigt mycket nytt och trevligt folk. Och även otrevligt folk. En man vars fru precis lämnat festen som stötte rätt så rejält på mig. Ganska obehagligt faktiskt. Men sånt kan jag handskas med! Tycker mest synd om hans fru! Haha, kaka fick en man efter sig som verkade väldigt intresserad av honom och till och med nöp honom i rumpan ett par gånger. (Hans fru var oxå på festen?!?!). Intriger, intriger. När vi åkte hem på natten så var vi nära på att köra på en älg! Så sjukt stor var den och den gick nästan mitt i vägen. Sån jäkla tur att Jocke såg den i tid! När vi kom hem så bjöd Jocke oss på en jätte gammal och fin whiskey. Jag dricker absolut inte whiskey annars men denna var jag ju tvungen att prova. Den hade stått i ett skåp på Nordgården (Jockes restaurang) i flera år och är ifrån 1948! Hur coolt som helst!

Hittade en gammal bild på flaskan som jag tog förra sommaren när vi var och hälsade på!



Det känns så fruktansvärt tråkigt att Jocke, Ai och lilla Will nu ska flytta ända till Vietnam då detta var deras avskedsfest. Det är tråkigt när man lär känna så underbara människor och sen flyttar dom till andra sidan jordklotet. Men vi har lite planer på att hälsa på nästa sommar i samma resa som Thailand dit vi ska med Kakas familj då hans pappa fyller jämt. Så vi kanske ses igen om några månader... typ 9 eller nåt! :(

Hur som helst så önskar jag dom en trevlig resa och jag tror att dom kommer att trivas som fisken i vattnet i Vietnam. Och jag hoppas att vi ses snart igen!

Oxå bilder från förra gången vi var där på besök.

Ai, Will, Kaka och Wilgot.



Hela familjen





Nu ska jag snart kolla på "Ensam mamma söker" som är ett måste på Söndagkvällarna!

Puss och kram!

Update: Calvados är det alltså som jag har druckit. Inte Whiskey... Trodde att det var typ samma sak! där ser ni hur mycket jag kan om Whiskey. Coolt var det i allafall!


Kommentarer
Postat av: Anna S

Låter som om ni haft det riktigt gött i Göteborg :) Var också en sväng i Götet igår eftermiddag/kväll. Underbart :)

2010-10-03 @ 20:16:54
URL: http://annas.devote.se
Postat av: Anonym

Du har druckit en väldigt fin calvados. Men bara så du vet så e calvados inte whiskey...

2010-10-04 @ 00:05:05




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0