Min mardröm!

Läste denna artikel på Nyheter24 idag. Detta är verkligen min absoluta mardröm. Folk tror att dom har koll på sina hundar. Vilket dom flesta kanske inte har! Nu under sommaren så är det väldigt många hundar ute, lösa! Folk släpper sina hundar hej vilt fast det inte är tillåtet. Och jag är livrädd för att någons hund ska få snedspel och anfalla Wilgot när vi är ute. Skulle det hända, så skiter jag fullständigt i deras hund och kommer göra allt för att få loss Willen. OM det skulle hända! Vilket jag hoppas att det absolut aldrig gör!! Koppla era hundar!!



Helt plöstlig kom grannens amstaff springade och hoppade på yorkshireterriern Oliver, 3. Kamphunden bet den försvarslösa hunden flera gånger och ägarna lyckades inte få kontroll på den aggressiva hunden. När allt var över var Oliver svårt skadad med flera djupa huggskador runt svansrot och analöppning.Kraftigt blödande fördes Oliver till djursjukhuset i Uppsala, där han senare avlivades. – I söndags kände vi att det inte gick längre. Han hade så ont och var väldigt rädd, säger Olivers ägare Paula Kalliojärvi, till Sundsvalls Tidning. Amstaffen kommer nu att mentaltestas av polisen. Ägaren har tidigare sagt att han kommer stå för alla kostnader. – Det är så tomt nu. Oliver var med mig jämt och det var han som väckte mig varje morgon. Vår andra hund är också påverkad. Han äter dåligt och det märks tydligt att han saknar honom, säger Paula Kalliojärvi.

Oliver.



Kommentarer
Postat av: Anna

usch vad hemskt!!! :(



min hund är livrädd i hundmöten för han har inte blivit van från början (det är en omplaceringshund).. men folk förstår inte/skiter i det, så de fortsätter bara gå rakt emot, och hundar uppfattar andra hundar som går rakt mot dem, som ett anfall (om de inte är vana). så han går i försvarsläge, förstås... sen skäller de ut MIG för det... men tänk lite liksom! om de ser att han är livrädd, de kan väl stanna så man hinner gå undan en bit, tar inte många sekunder liksom, istället för att stå o gapa "hundjävel" etc sen. han gör ju inte detta för att han VILL anfalla utan för att han känner sig riktigt hotad! :(

2010-05-20 @ 00:14:31
URL: http://annaflickan.blogg.se/




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0