Att ha hunden i cykelkorgen.

Något som jag är otroligt glad över att jag har lärt Wilgot är att sitta i cykelkorg. Det är oerhört praktiskt när man ska ta sig någonstans lite längre bort och man vill ha med sig honom. Men det har krävts en hel del övning kan jag säga. Han bokstavligen skrek när vi cykelkorgstränade när han var valp. Det funkade inte alls och vi var ute en hel del och övade innan han fann trygghet i korgen. Det går absolut inte att bara slänga ner sin hund i cykelkorgen och börja cykla och tänka att "det här vänjer han sig med". Utan det är viktigt med övning både för dig och för hunden. Jag och Willen började som sagt redan när han var valp pga att jag redan visste att jag ville vänja honom med det. Det är ju så praktiskt. Nu är det bland det bästa han vet. Han sitter där med huvudet högt och tittar på allt som vi åker förbi. Han har en liten cykelkorgsfilt som han sitter på och så fort jag tar med den så blir han helt överlycklig då han förstår att vi ska ut och cykla.

Willen i vintras.


Idag.


Kommentarer
Postat av: hedda

Hej :) trevlig blogg du har :) & vilken söt hund du har, vad är de för ras ? ♥



tröttnat på blogspot.com & ska byta tillbaka till min gamla blogg på blogg.se .

nu vill jag ha tips & idéer på vad alla tycker om att läsa, videoinlägg från vad man gör på dagarna, musiktips,dagens look, mycket bilder, vad man ska skriva mer om, vad man kan skriva mindre om osv. alla tips är bra !

kommer nog skriva en del om mina hästar & min hund. men alla är ju inte intresserade av sånt, så hade varit kul att veta vad just du tycker om att läsa i bloggar så man vet folket tycker är intressant, eftersom alla inte tycker lika blir de roligt att se vad ni tycker och kunna välja ut lite.

hoppas du säger något tips!



kram hedda !

2010-05-18 @ 16:30:30
URL: http://heddajosefsson.blogspot.com
Postat av: Katta

Hahaha!! sötast!! hyena!

2010-05-19 @ 07:16:21
URL: http://kathleensblogg.blogg.se/




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0