Kronprinsessan Victoria som Barbie.



I
dag på en leksaks mässa i Nürnberg i Tyskland så visades leksaksföretaget Mattel upp sina nya barbiedockor. Och i den samlingen så finns ett exemplar av vår kronprinsessa Victoria. - Victoria är verkligen en modern prinsessa i tiden och en inspirerande världsmedborgare, säger Rosa Zeegers, vice VD för Barbie International, i ett pressmeddelande. — Hon är en fantastisk förebild för flickor jorden runt. Barbie-versionen av Victoria är klädd i en återskapad version av den kreation som hon bar vid Nobelfesten 2006, komplett med handväska, ordensband, brosch och kungatron. Lekkamrater till Victoria är dockversioner av "Harry Potter"-författaren J.K. Rowling och tennisspelaren Kim Clijsters. Trion beskrivs som goda förebilder för flickor i alla åldrar. - Barbiedockorna är ett sätt att visa vår uppskattning för den positiva inverkan dessa kvinnor har haft på vårt samhälle och en hyllning till deras ställning som enastående personer, förklarar Rosa Zeegers. Funderar du på att investera i den nya Victoria-dockan så hoppas du dessvärre förgäves. Den kungliga leksaken finns bara i ett exemplar och kommer alltså inte att säljas i affärer. Tråkig nyhet för en massa människor som samlar på just kändisbarbies.



(Källa: Starlounch).


Kommentarer
Postat av: Rozaleen

haha, vad dom hittar på! :D



PUSS

2010-02-04 @ 08:43:50
URL: http://totaflopp.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag kan försöka skicka en via cyberspace till dig vännen men jag lovar inte att den kommer fram hihi :P

2010-02-04 @ 08:47:53
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: Lina K

Oj, rätt häftigt att hon får en egen barbie! =) Vacker som sjutton blev den också! =)



SV: Tack snälla, vad kul att höra! =)

2010-02-04 @ 08:52:30
URL: http://eimk.blogg.se/
Postat av: Lola May

Häftigt!

Jag vet inte, Hua Hin är inte riktigt min stad, I belong in Bangkok. :) men visst är det fint här och jag bodde här mina första två år i Thailand. Vad tycker du mest om i Thailand?

2010-02-04 @ 11:49:23
URL: http://lolamay.blogg.se/




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0