Saaanta Luuuciiia.

Idag är det Lucia. 13 december! För Kakas familj så betyder denna högtid lite extra mycket då de förlorade någon just denna dag för sju år sedan. Skänker en stor kram till er, Älskar er!



Den här helgen har varit lagom aktiv. Först var jag iväg på Petters 25 årsfest i fredags. Lördagen spenderades framför TV:n och film. Och igår så var vi hemma hos Maria och Viktor för vårat årliga lussebak. Varje år är det något som saknas eller som inte går som det ska när vi ska baka. Förra året bestämde vi oss för att göra dubbel sats utan att först titta om vi hade alla ingredienser. Då saknades det en påse saffran. Det viktigaste såklart! Så förra årets bullar smakade ingenting. Årets bullar smakar gudomligt, men blev inte alls lika fina! Inte mina i allafall! Sen var det ju så kul när Maria ringde mig på dagen och hade ordnat lite av ingredienserna i förväg. Typ mjöl! Igår när vi väl skulle baka och hon plockade fram sitt mjöl så var det världens minsta påse! Med två dl mjöl för lite så satte vi tillslut igång och bakade. Marias bullar blev super fina, medans mina blev mindre fina. Vet inte vad som hände. Haha! Kaka och Viktor låg i soffan som vanligt och mosade mandariner och tittade på fotboll. Mellan "jäsningarna" så bjöds det på saffrans te straight from The Boden!



Hoppas ni får en härlig Lucia idag!


Kommentarer
Postat av: Maria Eriksson

Förlåt Ninnie, men jag förstår vad du menar med att Marias blev finare...men din är ett hantverk...KRAM på dig och trevlig lucia...//

2010-12-13 @ 18:47:59




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0