Kvinna anmäler ostföretag.

Det här är ju lite kul faktiskt. Vet inte om man ska skratta eller gråta. Folk har för lite att göra på semestern...


Kvinnan såg reklamen några gånger på tv innan hon reagarade. Vad var egentligen ostföretagets budskap?

– Jag blev provocerad. Smaken kan väl inte sitta i hålen? Tillslut blev det nästan obehagligt. Det kändes som en sexuell anspelning, säger hon.

Kvinnan bestämde sig för att anmäla reklamen till Konsumentombudsmannen.

– Jag blev förbannad. Man kan fråga sig vad det är för samhälle vi lever i egentligen och hur kvinnosynen ser ut, säger hon till Aftonbladet.

Vd Magnus Ekstrand på företaget Wernerssons Ost, som tillverkar osten, tycker att det är tråkigt att kampanjen väckt sådana reaktioner.

– Vår ost har något mer unika hål än andra ostar. Någonstans där väljer hon att associera till något som vi inte associerar till, säger han.

Fokuseringen på hålen beror på en patenterad process som gör att just den här osten får extra stora hål.




(Faktakälla: Aftonbladet)


Kommentarer
Postat av: Emma

Låter bra! :) dock så har jag knappt nån kondis heller, springer på ren vilja, haha =) vore kul med sällskap!



kram!

2010-08-10 @ 07:35:09
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: frida

Hej snygging! Blir nog inget BA för mig iår, för det första har jag inte ens fått inbjudan än och för det andra så känner jag inte riktigt för det i år :/ du då? hur går din planering? KRAM

2010-08-10 @ 08:06:27
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/
Postat av: Frida

Ja risken för det finns väl, men efter den stora bojkotten som pågår bland massa bloggare så känns det som att ingen av dom som brukar gå kommer iår :/

2010-08-10 @ 08:48:43
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0