Human Trafficking.

Jag har alltid intresserat mig för verklighetsbaserade böcker, filmer och dokumentärer. Jag hörde talas om en film som hette "Human Trafficking" och har precis tittat klart på den. Innan jag började titta så visste jag självklart inte hur denna film skulle påverka mig. Nu i efterhand så kan jag tala om att den har påverkat mig enormt. Det är en film i två delar som handlar om just människohandel (Human trafficking). Filmen handlar om specifika personer och en av huvudrollerna spelas av Mira Sorvino. Detta är en skit bra film som får oss att uppmärksamma detta vidriga slaveri och jag tycker att det är alldeles för lite information runt om detta med tanke på hur jäkla stort det här problemet har blivit. Det finns så otroligt många svin som tjänar pengar på människors lidande och det blir bara större och större i världen.




Som vanligt
när något påverkar mig såhär starkt så måste jag ut på nätet och leta fakta om det. Detta hittade jag på UNICEF´s hemsida. Klicka på länken nedanför texten för att komma dit...



UNICEF´s HEMSIDA, Om deras arbete mot trafficking!



Kommentarer
Postat av: Johanna på UNICEF

Tack för att du uppmärksammar denna handel i din blogg, ju fler som får upp ögonen för problemen desto bättre.

2010-08-20 @ 10:56:15
URL: http://unicef.se




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0