Fikat hos mormor hade kunnat sluta illa.


Den här helgen har varit minst sagt full av händelser! Och Söndagen ska väl inte vara sämre. Var hos mormor på en promenad i höstsolen och skulle in och fika lite senare. Vi leker med Willen bland höstlöven och plötsligt så säger mamma att jag kanske ska ta kopplet eftersom det kommer en hund runt hörnet. Vi går förbi och Wilgot börjar skälla... Den andra hunden som är en pitbull blandning stirrar på oss och plötsligt börjar han oxå tokskälla och dra i kopplet. Gubben som är ägare till hunden verkar inte bry sig speciellt mycket. Plötsligt så ser vi bara hur kopplet släpper och ett muskelberg till hund kommer springandes emot Wilgot. Jag försöker skynda emot porten!! Pitbullen hinner ikapp och börjar hugga efter Wilgot som jag i panik håller upp så högt jag kan. Försöker få upp porten medans jag försöker putta bort den stora hunden med sidan av mitt ben. Men han är närmare än jag tror och är på väg att följa med oss in i porten. Till slut kommer vi in och långt bakom kommer en lugn gubbe med kopplet i handen. Ropar lite nonchalant på sin hund och börjar fippla med kopplet medans hunden fortfarande står och spänner sig och stirrar på Wilgot igenom portens fönster. Jag tar av Wilgots halsband, skriker åt gubben och kollar snabbt så han inte har några sår. Wilgot bara sitter och hänger med huvudet, han blev ju vettskrämd. Jävla gubbe, håll koll på din hund och köp ett koppel som håller! Mormor berättar senare att alla på området är rädda för den hunden och att gubben är lite konstig. Ha pli på era hundar tack! Detta hade faktiskt kunnat sluta riktigt illa!!


Efter den omskakande upplevelsen så fikade vi lite.




Kommentarer
Postat av: moster Susanne

Anmäl gubben! Han ska ju inte ha hund! Säkert inte första gången det händer! Tur att det gick bra! Hur gick det med mormor o mamma? ;)

2009-10-18 @ 21:48:46
Postat av: Beauty By Beata

Nej, jag missade dig på galan igår =/

2009-10-19 @ 00:52:29
URL: http://beatas.se
Postat av: emma

Hej!



Jag har nyligen startat en blogg som

handlar om Reumatism, för att det är

många drabbade och alla kan drabbas +

att jag är drabbad själv.

Jag vill ge kunskap till folk om den :)



Hoppas att du vill läsa min blogg,

om du undrat ngt, bara fråga :)

ha de bra / emma:D

2009-10-19 @ 11:30:42
URL: http://ebolmgren.blogg.se/




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0