- Alla måste ut!!

Det plingade på dörren i morse och jag säger lugnt till Kaka att det nog bara är brevbäraren. Så vi lägger oss och somnar om. Men jag tycker att det är en jäkla liv i trappen. Mer än vanligt. Helt plötsligt så hör jag att någon skriker. - Alla måste ut NU!! Då förstår jag att det är något som har hänt. Jag kikar ut genom fönstret och ser en stor brandbil följt av en polisbil. Det luktar konstigt oxå. Jag väcker Kaka och vi klär på oss det som finns till hands för tillfället, tar upp Willen och springer ut till alla människor som står utanför. Trappen är rökfylld. Torktumlaren har "exploderat" och det brinner i källaren. Så när vi kom ut så såg vi att polis, brandkår, väktare och fotografer står utanför huset och att det var en ganska stor brand i källaren som antagligen hade kunnat spridit sig snabbt om den inte hade upptäckts i tid. Vi kom in nu för ett tag sen. Oskadda alla tre. Men det var en obehaglig morgon. Och jag hoppas detta sätter lite fart på vårat fastighetsbolag så dom byter ut lite gamla grejer som vi tjatat om. Det var ju det som orsakade branden. Nu blev det dyrare för dom än om dom hade köpt en ny torktumlare.

Jag var ju ut igår. Så när jag kom ut till all hysteri så kände jag hur jäkla törstig ja va. Så nära att jag skulle gå fram med ett leende och fråga en schysst brandman om han inte hade lite vatten. Haha.





Kommentarer
Postat av: Veronika

ojoj vilket uppvaknande!

2009-10-10 @ 18:53:08
URL: http://veronikascrib.blogg.se/




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0