Regn och rusk.

God morgon! Idag så är det regnigt ute och kallt! Idag slutar jag röka i veckorna. Från och med nu så blir det bara feströkning för min del. Det känns skönt att ha tagit ett sånt beslut nu eftersom att jag har sån pollen allergi och problem med magen som gör att jag redan har jobbigt att andas. Så rökningen hjälper ju inte direkt då. Sen är det alldeles för dyrt. Men måste först och främst tänka på min hälsa nu. Så ska lägga om kosten oxå helt och hållet för att se om min mage blir bättre. Ska ta en tripp till affären senare idag och köpa grejer till nya kosten. Det blir en prövning att inte äta vad man vill och inte röka. Men det känns super bra!

Idag så byter dem kod till vår port! Tack vare mitt brev och alla grannars underskrift. Känner mig lite som en hjälte!
Har haft den där uteliggaren i trappen nu sen vi flyttade hit under julen. Till och från. Okända människor som springer i trappen och saker som försvinner från källaren. Så dem har tydligen sagt till om att byta kod redan innan jag och Kaka flyttade hit. Så det känns skönt att ha gjort en god gärning med min lapp som jag satte upp i trappen. Den skickade jag sedan in till hyresvärlderna med alla grannars underskrift. Och dagen efter så kom ett brev som var oadresserat ner i brevlådan om att en ny kod skulle bytas idag.

Den nya koden är.................... Ajoo!

Nu ska jag äta frukost.

Later

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Vad duktig du är och ska sluta röka.

jag slutade för två årsedan, men har börjat halft igen.. MÅSTE sluta nu .. för man känner sig så ofräsch, för lixom om man duschar och känner sig fräsch så röker mna så är känslan borta.



Ha en bra dag.

kram.

2009-05-04 @ 09:34:09
URL: http://cornelialinnea.blogg.se/
Postat av: frida

you go ninnie!

2009-05-04 @ 16:35:17
URL: http://frida-heltenkelt.blogspot.com




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0