Uppdatering.

Tänk, man får nästan ågren om man inte bloggar på en hel dag. Som igår. Hade verkligen ingen lust alls att sätta mig ner vid datorn.

Lördagkväll.
Var här hemma hos mig först och drack lite vin. Lyssnade på musik, sjöng och skrattade på som vanligt. Tog cyklarna ner på stan. (Min stor btw kvar där nere, smartass). Sen gick vi in en snabbis på cirkus där det var smockat. Vi gick vidare till pluto där Peter Siepen var dj. Han hittar alltid de bästa låtarna. Efter krogen gick vi till donken och åt en hamburgare. Sen tog Madde, Matilda och jag sällskap hem. Kvällens höjdpunkt var när det kommer fram en riktigt slibbig kille till Matilda när vi är påväg hem.

Slibbig kille: -ÖÖj bruden vart bor du då?
Tilda: (Med världens pipigaste röst) -I en pungkula.

Jag dog av skratt! Vart fick hon ens det ifrån? Och ni skulle ha sett honom?! Vi gick vidare i strumplästen hem och splittrade på oss vartefter. Dagen efter så vaknade jag naturligtvis och skrattade åt det där med pungkulan.


Peter Siepen dj:ade.


Söndag.
Vaknade väl runt elva, väckte Kaka och sen drog vi iväg till golfbanan. Åt en otroligt god lunch bestående av fläskfilé, tsatsiki och potastisklyftor. Vi hade hört att det skulle bli regn men det var ju strålande sol så jag och Willen följde med ut på banan i allafall i shorts och tröja bara. När vi kommer till sjunde hålet så börjar det dugga lite och vi går vidare men tio minuter senare så öser det ner så mycket regn och hagel att det gör ont på kroppen. Willen va helt genomblöt och jag och kaka stod mitt på fältet under en liten handduk och skyddade oss i den mån som gick. Det var helt otroligt. Vi började till slut springa rakt över golfbanan och in mot huset. Men eftersom vi var längst ute så tog ju det ett tag. När vi kom fram till bilen så plaskade det om skorna, det rann om alla kläder och vi var verkligen totalt genomblöta. Underkläder och allt kunde man vrida ur så blött va de. La oss hemma sen och tittade på film. Jag somnade som vanligt och sov sen hela natten. Helt sjukt. Somnade vid åtta på kvällen och vaknade klockan sex när Kaka gick upp i morse.

Idag har jag suttit en stund ute i solen och läst. Väldigt skönt måste jag säga. Men Willen fick gå in sista halvtimmen då jag tyckte att han såg väldigt svag ut av solen. Blötte ner honom och tog ut en vattenskål men vågade inte ha kvar honom ute längre. Sanna berättade ju om en liten hund som dött av solsting nu för ett tag sen. Så man är ju livrädd att Willen ska kolavippen av värmen. Vi ska lämna in honom nu så han får trimmas ordentligt. Skönt nu till sommaren.

Later.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe honom har han intervjuat, schysst kille

2009-05-25 @ 18:41:30
URL: http://karinolofsson.blogg.se/
Postat av: josefin

Sugen på en ny GRATIS design? Kika in på min blogg!



http://jjoosefinholmberg.blogg.se/2009/may/gratis.html#comment

2009-05-25 @ 21:15:16
URL: http://jjoosefinholmberg.blogg.se/
Postat av: Emma

Tackar! Orkade inte hålla på och färga utväxten längre :)

2009-05-26 @ 09:23:53
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Nina ♡

haha, tildas kommentar var bäst! :D <3

2009-05-26 @ 09:52:27
URL: http://totalflopp.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ja, det kan vi göra... jag jobbar dock fram till torsdag kl 17. haha! Jabbar hela dagen idag och hela imorn och dag på torsdag, så torsdagkväll? Men sen är jag ledig några dagar!

Va skönt att du börjar bli bättre!

Kram

2009-05-26 @ 10:03:04
URL: http://thesanny.blogg.se/




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0