Idealet.

Alltså det här med idealet? Jag blir så jäkla trött på att alla tjejer jämt ska vara så jäkla perfekta! Jag är precis likadan! Men ibland så känner jag bara att jag tröttnar på det! Det ska vara löshår hit och dit, man ska vara brun, fast kropp, helst lång och smal, perfekt hy och snyggaste nyaste kläderna. Kommer ihåg när man gick i nian och ingen igentligen brydde sig så mycket om mode. Mer att man var cool som person lixåm. Men när min syster som är tre år yngre gick i nian så var alla helt perfekta jämt. Nyaste jeansen för runt 1200-4000 kr och alltid det senaste. Och det värsta är att det blir fan bara värre och värre. Och det enda folk gör är att hetsa detta ännu mer för att de kan tjäna pengar på de! Som sagt, jag är oxå sån som bryr mig väldigt mycket om hur jag ser ut. Tycker det är otroligt kul med kläder,smink,hudvård och allt som har med det att göra. Man är väl inte mer än människa och tjej! Men känner bara att när det går dokumentärer på tv om 11 åringar som står och pratar om att stringen syns igenom på deras vita byxor och liknande, då har det fan gått för långt! Det kan nog inte bli värre egentligen. Men endå så känns det så! ALLT handlar om utseende och att allt ska vara så rätt som möjligt. Man ska umgås med rätt personer, man ska ha rätt kläder, man ska ha rätt grejer, man ska ha rätt inredning hemma, man ska ha rätt rätt rätt rätt.....blablablabla. Anledningen till att jag kom in på det här ämnet som man skulle kunna sitta och skriva om i flera dagar är att jag följer en blogg där en ung tjej bara pratar om att banta, svälta sig och att hon inte kan gå ut om hon känner sig för tjock den dagen. Med mera! Jag tycker att det är förskräckligt! Och jag följer henne för att se vad som händer bland annat. Det är jätte många unga tjejer som skriver kommentarer till henne om att de äntligen hittat någon som de känner igen sig hos. Som överskrift på sin blogg har hon tex "Stay strong, starve on" , Skrämmande.

Gå in här:
Being thin is everyting

Later


Kommentarer
Postat av: Cassire

Bra inlägg! Håller med dig totalt, även om jag oxå älskar kläder! :):):):):)

2009-03-19 @ 19:05:20
Postat av: Ammi

Läste bloggen som du länka till. Alltså det är ju synd om tjejen kan ingen göra nå!?

2009-03-19 @ 19:06:00
Postat av: Emma

ja det är helt sjukt hur tjejerna i 18års åldern ser ut nu för tiden, supermodeller eller? Sjukt!!!!

2009-03-19 @ 19:07:05
Postat av: Emma

Usch, äckligt det dära. Hoppas mina egna bar aldrig hamnar i den onda cirkeln

2009-03-19 @ 19:20:02
URL: http://lackert.webblogg.se/
Postat av: rebeckaa!!

länken funkade inte ;o

2009-11-08 @ 01:07:18
URL: http://bbeckiis.blogg.se/




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0