21.40

Nu har jag badat, tonat håret, ätit kvällsmat, varit ute med Willen och lagt ansiktsmask. Stackars Kaka, han kom hem med en film som han hade hyrt och tyckte redan efter fem minuter att den var; citat:  "grym". Själv höll jag på att somna så var tvungen att ta fram valpblicken och fråga om det var okej om jag avböjde :)

Jag längtar så tills min kamera kommer! Nu är det bara en vecka kvar förhoppningsvis. Ska bli så härligt nu speciellt på våren. (det låter som att jag tycker allt är så perfekt att ha/göra på våren och det är nog sant! Våren gör mig lycklig.) Nu när ljuset kommer fram och man är mer ute. Ska ta så fina bilder så!

Jag känner att jag har lite bloggtorka här faktiskt. Blev så trött av filmen. Tror jag ska ta Willens sista runda redan nu så ska jag krypa ner i sängen sen och titta på nån bra film!

Godnatt allihoppa och sussa så sött!


Kommentarer
Postat av: Emma

SVAR: Hm, ska spåna lite på det och försöka skriva ner nått om det i bloggen :) Låter som han är lite osäker. Det kan bl.a bero på att du inte är tydlig med hur det är meningen att han ska göra i den situationen. Då blir han osäker istället för lugn och vet inte riktigt vad han ska göra. Om du ser att en hund kommer mot er måste du försöka få hans uppmärksamhet, innan dem får hans. Är han ett år borde det vara ganska lätt. Det är bara göra roliga ljud och skutta runt lite eller vad som helst. Och så länge han kollar på dig måste du berömma (ge godis i början är ett tips). Det han ska göra är alltså lyssna på dina signaler och bara gå förbi en annan hund. Valpar behöver lära sig att matte är roligare, liksom (;



Nu blev de lite rörigt och otydligt kanske, men fårstår du lite vad jag menar? :)

2009-03-18 @ 22:42:59
URL: http://hundbloggen.webblogg.se/
Postat av: matilda

tonat håret? blev de bra?? puss :)

2009-03-19 @ 08:53:20
URL: http://tildamoen.blogg.se/




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0