Barbie blir aldrig gammal.

Just nu så läser man överallt om Barbie och att i år så fyller hon 50 år! Det är inte klokt vad gammal hon är! Jag kommer ihåg när pappa kom hem från jobb i Usa och hade köpt med sig min första egna barbie docka, innan dess hade både jag och min syster lekt med mammas gamla. Åh vad vi blev glada. Sedan började dem föröka sig och det slutade väl med att vi hade en hel kartong med barbies och en hel kartong med barbies kläder och andra prylat som bilar, affärer och annat jox.




Det är kul att det faktiskt håller i sig och att barn idag oxå leker med barbie. Eller att det faktiskt finns människor som bara samlar på dockorna. Det är annat vad man kan säga om dom där ur min synvinkel, UR LÖJLIGA Bratz dockorna. Men herregud, ni hör ju bara på namnet. Vad är det för stormupp som ens kom på idiotin med att skapa en docka som heter Bratz och ser ut som en fjortis med alldeles för mycket attityd. Och det ska våra barn leka med? Nä fyfan vad less jag blir på dessa leksaker som bara skapar en negativ bild på hur man "SKA" vara och se ut nu förtiden. Inte kontigt att våra barn mår dåligt över dålig självbild när dom redan som små får en docka i handen som ser ut som en full fjortis.



Ner i sopen med era Bratz och fram med era Barbies! Även om dem oxå inte riktigt signalerar hur en riktig kvinnlig kropp ser ut så är i allafall resten mycket bättre :)

Later

Kommentarer
Postat av: Emma Damm

Kika gärna in på min konstnärsblogg. Jag postar bland annat olika kändisporträtt och säljer även egendesignade linnen :-) Lägg till mig på bloglovin så lägger jag till dig :-)

2009-02-05 @ 16:14:37
URL: http://emmadamm.blogg.se/




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0