Laktosintollerant?

Tjing.

Sitter och jobbar lite hemifrån. Ganska så skönt ibland. På med musik och sen så är det bara att köra. Jag börjar fundera på om jag är laktosintollerant? Har i hela mitt liv haft problem med magen och nu är den som en ballong igen. Det blir magkatarr och så får man svårt att äta. Gör så jäkla ont. Jäkligt trist då vi har julbord med jobbet ikväll. Söta lilla Alex är det som bjuder. (Eller hans fina föräldrar). Har sagt i flera år att jag måste ta tag i det och ta reda på vad som är fel, kanske är dags att göra det denna vecka då. Måste nästan det, så här orkar jag inte ha det längre.

Later.


Kommentarer
Postat av: smultris

ohhh, testa ett par dagar utan laktos, du kommer märka skillnad väldans fort... de laktosfria produkterna är kanon, det är ingen smakskillnad från vanliga (förutom arlas laktosfria mjölk, ta valios istället, arlas har en äcklig bismak)



sen skulle jag vilja tipsa om gluten, eller att tänka på om du kan vara glutenallergisk. jag har varit glutenfri i ca 9 månader nu och magen beter sig helt annorlunda, jag är inte lika uppsvullen längre, mår inte illa som jag ALLTID gjorde förr...



jag har precis som du haft trassel med magen så länge jag kan minnas...

2009-12-14 @ 13:02:31
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Emma

Ta tag i magen Ninnie! jag har ju också haft problem hela livet, magkatarr, m.m. Har gjort hundratals tester, men läkarna har inte hittat ngt. jag dricker aldrig mjölk eller äter gröt numera. min mage blev helt knäpp och jag var tvungen att springa på toa på morgonen. min mage var en ballong också hela våren, men är bättre nu.. är antagligen IBS..



kram!

2009-12-14 @ 16:43:24
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Em

Håller med första kommentaren. Prova ett par dagar, den vecka utan mjölkprodukter. Jag mådde precis som du beskriver så jag började med laktosfria produkter och jag mår SÅ mycket bättre, illamåendet och magknipen försvann väldigt snabbt. Kram

2009-12-14 @ 21:12:55
URL: http://emsq.blogg.se/




bloglovin



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0